Ha arribat el dia del tancament del nostre bloc, malgrat tot, això no vol dir que donem per finalitzat l’aprenentatge del món de les plantes o, més concretament, dels raves. Això només n’és l’inici. A continuació us presentem un decàleg de les idees més importants que hem extret d’aquest procés d’observació i experimentació d’un ésser viu:
- A mida que hem anat veient el procés del creixement dels nostres raves ens hem anat fent molts interrogants que ens han ajudat a argumentar i reflexionar tot allò que ens hem anat trobant durant el camí.
- Ens hem adonat que a partir d’una conversa entre els membres del grup poden anar sorgint molts dubtes i moltes preguntes a mida que vas observant i investigant sobre allò que vols conèixer, en el nostre cas, un ésser viu.
- Volem afegir com a nou coneixement, seguint amb el tema de la conversa que, al principi ens irritaven aquests dubtes, però posteriorment ens vam adonar que eren essencials per tal de desenvolupar el nostre aprenentatge. No hem de tenir por al dubte!
- La millor manera d’aprendre el model d’ésser viu ha estat fent l’observació i experimentació. És a partir d’aquests factors que hem pogut construir de mica en mica un aprenentatge significatiu.
- Una de les coses que ens emportem és aprendre dels nostres coneixements però també aprendre dels altres, és molt gratificant poder arribar a extreure conclusions a partir del granet de sorra que aporta cadascú.
- Incorporem al nostre coneixement la rellevància que té el fet de realitzar preguntes obertes, ja que permeten comptar amb una obertura la qual ajudarà els infants a raonar per ells mateixos i saber arribar a on es vol arribar mitjançant camins diversos.
- Hem après que els infants han de generar les seves pròpies idees a través de de la comunicació amb els companys, els mestres, etc. per tal de contrastar-les i poder avançar.
- El mestre ha de donar total llibertat a l’alumne perquè sigui ell qui decideixi què i com buscar informació, a més de fer de guia construint experiències d’aula per tal que els alumnes en facin un aprenentatge significatiu.
- Hem adquirit un dels objectius que ens vàrem proposar: afegir nous termes al nostre vocabulari a partir d’aquesta experimentació. Alguns exemples són pol·linització, gemmes, trangènics, etc. De la mateixa manera, també hem aprofundit en alguns conceptes que no teníem del tot clars i que en confoníem les seves definicions, com és el cas de les verdures i les hortalisses, per exemple, o el pocès de respiració amb el de nutrició de la planta.
- Podem reafirmar el nom del nostre bloc: les llavors són vida perquè d’una llavor neix la planta.
Gràcies per haver-nos seguit durant el transcurs de les diferents entrades del nostre blog d’evolució, experimentació i observació d’un ésser viu.
Et convidem a gaudir d’una experiència com aquesta fent ús del model d’ésser viu, utilitzant la plataforma del blog com a recurs per encuriosir-nos, fer-nos preguntes per generar converses i extreure’n reflexions per aprendre.
Aquest decàleg ens servirà de guia en el nostre futur com a mestres!
Aquest decàleg ens servirà de guia en el nostre futur com a mestres!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada